ניילון שרינק – Shrink Wrap

ממה עשוי ניילון שרינק-Shrink Wrap ואיך הפך כה נפוץ עד כי בתחומים מסוימים הוא מובן מאליו.

ניילון סטרץ' הוא כיום הפתרון המועדף והיעיל בכל תחומי המשק והמגזר הפרטי, ליצירת אריזות חזקות ועמידות

ניילון שרינק-ניילון סטרץ-Shrink Wrap ושמות נוספים הינם שמות נרדפים למגוון יריעות ניילון שהתכונה הבולטת שלו היא כי בתנאים מסוימים (מתיחה או חום), מתרחשת הצמדות של השכבות זו לזו ללא היפרדות ספונטנית בשל מאפייני החומר ממנו עשוי ניילון שרינק.

בתנאים מסוימים ניילון נצמד נצמד גם לגוף שאותו הוא עוטף וזאת בהתאם לסוג החומר ורמת האטימות של החומר ממנו עשוי הגוף אותו הוא עוטף.

ישנם תחומים בחיי היומיום הפרטיים שלנו וגם בתחומי המסחר והתעשייה שבהם לניילון שרינק-ניילון סטרץ תפקיד כה משמעותי עד כי אנו כמעט תלויים בו לביצוע מוצלח של המשימה שלנו.

בין אם לעטיפת מוצרים או מזון בתחום המסחר או בבית ובין אם לשימוש לצורכי אריזה והגנה על מוצרים בתחום התעשייה, בתחום השילוח וכו' ניילון שרינק נוכח בכל.

השימוש בניילון סטרץ-Shrink Wrap הוא גם לאריזה ושמירה על מוצרים וגם כאמצעי קשירה וחיזוק מארזים.

ניתן להשתמש בניילון שרינק באופן ידני ללא כל אמצעי עזר או בעזרת התקנים ייעודיים וכמובן מכונות אריזה מכניות ו/או אוטומטיות בהם ניילון סטרץ' הוא האמצעי אריזה וקשירה והאריזה העיקרי.

ניילון שרינק

מה מקורו וגם ממה עשוי ניילון ניילון סטרץ-Shrink Wrap

ניילון שרינק-Shrink Wrap הוא מוצר נוסף בין שלל מוצרי ניילון שמקורם בתהליך הפיתוח של כימאים שהועסקו על ידי חברת דופונט בניסיון לייצר סיב סינטטי 100% כחלופה לסיבי כותנה או סיבים טבעיים אחרים.

תהליך הפיתוח החל בעשור השני של המאה ה-20 וכעבור כ-16 שנה כבר נעשה שימוש ביריעות עשויות סיבי ניילון מסוגים שונים וחבלי ניילון למגוון רחב של שימושים (בתחילה צבאיים ולאחר מכן גם אזרחיים).

כמו מוצרי פלסטיק אחרים, ניילון בכלל וגם ניילון שרינק בכלל זה, חדר אט אט ותפס את מקומו כמוצר שימושי יומיומי במקום אמצעי קשירה כיסוי ואריזה בכל תחומי החיים.

המרכיבים של ניילון שרינק

ניילון סטרץ-Shrink Wrap בראשית דרכו יוצר מ-PVC פוליוויניל כלוריד (באנגלית: Polyvinyl chloride) חומרים פולימריים שעוברים תהליך כימי ליצירת מוצרי ניילון ואחרים.


כמו במקרים רבים אחרים לאחר תקופה בה נעשה שימוש בניילון בכל תחומי החיים החלו מתעוררות שאלות (שעדיין לא קיבלו מענה מלא) לגבי הסכנות הנלוות לחשיפת מזון ל-PVC.

בשל כך עברו לייצור ניילון שרינק מחומר פוליאתילן בצפיפות נמוכה (Low density polyethylene) או בראשי תיבות LDPE שנישב בטוח יותר בעיקר בחשיפה למזון.

פוליאתילן בדחיסות נמוכה נחשב בטוח ועמיד יותר לשינויים מולקולריים גם בחום גבוה יחסית (עד 80 מעלות צלזיוס).

כיום ישנם מוצרי ניילון ובכלל זה ניילון נצמד בהם משתמשים לבישול ואפיה בחום גבוה אך עדיין יש הגורסים כי השימוש בחומרים אלה בחשיפה לחום ומזון לא נחקר דיו.

שאלות ותשובות

מה מעניק לניילון שרינק-ניילון סטרץ-Shrink Wrap את הגמישות?

כאשר מוסיפים ל-PVC חומרים מגמישים כגון פתלאטים שהם מרכיבים הגורמים להגמשת ה-PVC עד לרמה של יצירת בדים ואף ניילון שרינק שאנו מכירים בשימוש היומיומי.

האם ניילון סטרץ-Shrink Wrap במטבח זהה לניילון שרינק תעשייתי?

מרכיבי החומר יכולים להיות זהים אך הכמויות שלהם שונות וכן עובי הניילון עצמו. ככל שהניילון עשוי PVC בצפיפות נמוכה יותר כך הוא יותר גמיש וכך מייצרים אתו בהתאם לשימוש המיועד.

האם ניילון שרינק מבודד את המוצר שהוא עוטף?

ניילון שרינק אינו מבודד (כמעט) מחום וקור אך הוא יכול לשמש כמבודד מפני נוזלים ישירים או מניעת מעבר של אדים. כמו כן מניעת ייבוש של מוצרים בחשיפה לאוויר יבש בקירור למשל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *