רכב מהעבודה במקום אוטו ישן

מה עושים עם רכב ישן

איך נפטרים מרכב ישן בלי ביטול רישום לרכב

רכב מהעבודה במקום אוטו ישן יכול להיות פתרון נהדר ומשתלם (לעיתים) אבל מה עושים עם הרכב הישן שלי?
במקרים רבים הרכב הישן עדיין שווה משהו אבל נראה מסובך להתחיל בביטול רישום לרכב והעברה לפירוק.
למכור אתם לא מצליחים וגם טרייד אין לא בא בחשבון כשמקבלים רכב מהעבודה.

אז איך נפטרים מרכב ישן? ההמלצה המקובלת היא לפנות למי שקונה רכבים במזומן שבנוסף מפנה אותם ישירות מהחניה שלכם.
זה מצב מאוד אופייני לא רק לבעלי רכב ישן בישובים כפריים בו נוהגים להשאיר את הרכב בקצה החלקה…

רכב מהעבודה כהטבה לצעירים במקום אוטו ישן

כיום צעירים רבים שרכשו לראשונה רכב ישן או קיבלו אוטו ישן בירושה מההורים מתקשים להיפטר מהרכב הישן כשמקבלים רכב מהעבודה.
אחרי שעברו להשתמש ברכב חברה וחדלו להשתמש ברכב הישן, הוא חונה ברחוב צדדי לאורך זמן.

צובר דוחות חנייה או תופס את החנייה לרכב חדש מהעבודה, רק אז מתעוררים לפנות את הרכב כמה שיותר מהר.
שוק המכוניות המשומשות הפך אכזרי בעיקר כלפי רכב ישן מאוד כאשר הברירה היא ביטול רישום והעברה לפירוקים.

כאשר רוכשים רכב חדש אפשר במקרים רבים לעשות טרייד אין אך כשמקבלים רכב מהעבודה בליסינג.
במקרים רבים "הדיל" לא כולל טרייד אין והנהג הצעיר תקוע עם הרכב הישן הראשון שלו והשאלה איך נפטרים מרכב ישן מתחדדת.

אז מה עושים עם רכב ישן שיצא משימוש

אנו מבחינים בין רכב ישן שירד מהכביש בגלל תאונה או תקלה שעלות התיקון שלה גבוהה מערך הרכב.
במקרים אלה התשובה לשאלה מה עושים עם רכב ישן זהה לרכב שאינו כה ישן והיא העברה לפירוקים.

על פי רוב אלו הם רכבים שהוגדרו טוטאלוס ו/או שעלות התיקון גבוהה ולא מצדיקה את החזרת הרכב לכביש.
במקרים כאלה בעליו של אוטו ישן אמור לפעול לביטול רישום רכב בהתאם לדרישות משרד הרישוי.

כאשר אוטו ישן שהפסקנו להשתמש בו פשוט עומד בגלל שעברנו להשתמש ברכב מהעבודה כדאי להיפטר ממנו כמה שיותר מהר.
אומנם רבות מהרשויות המקומיות והעיריות המונעות השארת רכבים ישנים מאפשרות כ-3 חודשים חנייה לפני שמפנים את הרכב.
אך הניסיון מראה כי אוטו ישן אשר עומד ללא שימוש בשלב כזה או אחר יפורק בהדרגתיות על ידי מחפשי מציאות.

רכב מהעבודה

להיפטר מאוטו ישן בלי ביטול רישום לרכב

ביטול רישום רכב הוא התהליך הפורמלי אשר מיועד לבטל את הרישוי של הרכב לנסיעה על הכביש.
התהליך כולל השמדה של לוחיות רישוי וביטול כל אפשרות להעלאת הרכב לכביש ללא בקרת רישוי קפדנית.
הורדה פורמלית של הרכב מהכביש לאחר ביטול רישום לרכב מאפשרת מצד אחד קבלה של החלק היחסי של אגרת הרישוי.

מצד שני לאחר שעבר ביטול רישום לרכב החזרתו לכביש כרוכה בתהליך רישוי ואישור של מוסכים.
רכבים שעברו תאונות קשות וגם סתם אוטו ישן שמונח ללא שימוש חייבים לעבור ביטול רישום לרכב.
על פי רוב תהליך זה הוא נקודת מפנה כאשר הרכב יורד מהכביש ורק במקרים נדירים הרכב חוזר לכביש לאחר רישום מחודש.

מובן כי ערכו של הרכב יורד אך עדיין ניתן להעביר רכב במצב זה אל מגרשי פירוקים בתמורה סבירה.
במקרים רבים ניתן למכור את הרכב למוסכים, ולעיתים לאחר תאונה מעבירות חברות הביטוח רכבים שעברו טוטאלוס למוסכים עמם יש להם הסדרים.

אבל מה עושים עם רכב ישן שלא עבר תאונה ועדיין חייבים להיפטר ממנו?

ניתן להיפטר מאוטו ישן, לא רכב אספנות, שהוצאתי משימוש בלי להוריד מהכביש ובלי ביטול רישום לרכב.
ניתן להעביר לגריטה או פירוקים אבל לא תמיד זה הפתרון העדיף.
ישנה אופציה חלופית והיא פניה לגורם אשר קונה רכבים במזומן ללא קשר למצבם.

על פי רוב מי שקונה רכבים במזומן יגיע אליכם ויפנה את הרכב, יחסוך לכם זמן ובזבוז אנרגיה על מציאת גורר שיעביר את הרכב ויפנה את האוטו מהמקום בו נטשתם אותו לטובת הרכב מהעבודה.

במקרה הצורך גורם זה יבצע העברת בעלות או ביטול רישום רכב וישחרר אתכם מהעול של האוטו הישן.
במקרים שהאוטו הישן עדיין יכול לנסוע על הכביש אתם יכולים להגיע אליו ללא צורך בגרירה אבל על פי רוב האוטו הישן כבר מושבת ויש צורך בגרירה.